Main Menu

Промяна новините на форума:

SMF - Just Installed!

Yamaha XV 1600 Road Star / Wild Star

Започната от Fats, Септември 07, 2009, 11:31:47 AM

« назад - напред »

Fats



Началото на приказката е през 1999 година, когато Ямаха пуска в продажба новият круизър с впечатляващо име Wild Star (Road Star за САЩ и Канада) и още по-впечатляващ обем на двигателя - 1600 куб.см. Той е естествено продължение на появилите се няколко години
по-рано Drag Star 650 и 1100 и се налага като реална алтернатива на американската легенда Harley Davidson с по-сигурната и безаварийна работа, както и с по-ниската си цена (около $11 000 срещу $16 000 за базов модел на HD, например Fat Boy). Останалите три японски
производители ще последват примера на Ямаха и от началото на новия век започва надпревара за предлагане на круизъри с все по-голяма кубатура. Растат кубиците, но с тях расте и теглото на мотоциклетите, което гони 400 кг. и не винаги е по силите на физически
по-слаби водачи. Засега води Kawasaki със своя 2000 кубиков модел. На този фон още

по-добре изпъква Road Star с разумното съотношение мужду кубатура и тегло.

За мен приказката се превърна в реалност през лятото на 2005 г. След няколкоседмично оглеждане за голям мотор, подходящ за наедрялата ми снага, чудото стана. Пред погледа ми, но без да го заинтригуват особено бяха минали няколко Хонди, един-два Интрудера от новата
поколение, един Вулкан и два изключително красиви, но още по-зловещо тракащи като мелници за цимент Harley. Когато вече бях изгубил надежда, че до края на сезона ще купя мотор, се обадиха от Дупница - имали една Ямаха за мен. По нататък нещата се развиха светкавично и след три дена моторът беше в София.
Тук искам да споделя впечатленията си, след като вече имам изминати около 20 000 километра с него. Мотоциклетът е купен в Канада и точното име на модела е Yamaha XV 1600 Road Star Silverado, произведен през 2003 г. Когато го получих километражът показваше
около 1050 мили и като изключим леко чукнатият преден калник, беше в отлично състояние. До този момент не бях карал мотор с V-образен двуцилиндров двигател и ми беше нужно известно време, за да свикна с поведението му на пътя. Оказа се, че трябва да се държи двигателят в обороти и потеглянето да става с малко повече газ. Скоростната кутия е оразмерена за дълги шосейни пътувания - четвърта и пета скорост са overdrive и в градски условия почти не се използват, особено при натоварен градски трафик. В задръстванията се проявява и една не особено привлекателна черта - грамадният двигател и изпускателната
тръба на задния цилиндър отделят доста топлина, което е не особено приятно, особено през лятото. Въпреки сравнително високото си тегло (около 350 кг зареден) и голяма дължина мотоциклетът е изключително маневрен даже в сравнително ограничени пространства. Предполагам поради ниско разположения център на тежестта. Средният разход на 100 км градско каране при мен е около 7,0-7,5 л бензин Н 95.Трябваше да преодолея и друг проблем - щом пуснех газта се чуваше доста неприятен, пищящ звук от ремъка. Тук таме в специализирани форуми препоръчват използване на тефлонов спрей за ремъци. Впоследствие се разбра, че звукът е от особена "преходна" кутия, която щади съединителя от резки натоварвания. Странно е, че това свистене на моменти изчезва, за да се появи отново след време. Божа работа.
Тъй като моторът пристигна без предното стъкло, въздушната струя започна неприятно да повдига каската ми при скорост над 100-110 км/ч, нещо, което не ми се беше случвало до този момент с други мотоциклети. Обяснявам си го с характерната за круизера поза с
изнесени напред крака. Проблемът се реши безболезнено с монтирането на стъкло - сега спокойно мога да карам даже без очила.
Интересно е поведението на мотоциклета при извънградско каране. Без колебание мога да заявя, че не обича завоите от типа Искърско дефиле и Самоковско шосе. Лягането в завой не е проблем (доколкото е възможно с подобна машина), проблемът идва от предавателните
отношения в скоростната кутия. Там, където редовите четворки вървят на пета и имат достатъчно резерв от мощност аз трябва да карам на трета, даже понякога и на втора скорост, които при мен са доста дълги. Силата на този круизър е на магистралите и хубавите шосета с плавни завои. Тогава могат да блеснат всичките му добри качества.Налагало ми се е да изпреварвам коли, които се движат със скорост 120-130 км/ч.
Достатъчно е подаване на газ и мотоциклетът се изстрелва напред, без предварително преминаване на по-ниска предавка. Без особени усилия достига фабрично зададената максимална скорост от 165 км/ч, като се усеща, че може още (няколко души, с които преди време карахме по пловдивската магистрала твърдят, че съм се движел пред тях с не по-малко от 180 км/ч). Лично аз вече се въздържам от подобни опити - над 150 км/ч усещанията са доста неприятни. Мотоциклетът е устойчив, без вибрации, но насрещната струя серииозно ограничава движенията на водача. Опитвал съм да преместя крака си при такава скорост, бих
казал, че е почти невъзможно. Все пак този мотор има предназначение различно от постигане на максимални скорости и пилене на стъпенки по завоите. Комфортното и безпроблемно пътуване е със скорост до 120-130 км/ч. Абсолютно задължително е да отбележа много добре
проектираните и изработени седалки на водача и пътника. Фактът, че са на "два" етажа гарантира удобство и по-малка умора при пътуване. От значение е наличието на облегалка за пътника, която му осигурява допълнителна сигурност. Спокойно изминавам поне 150 км преди
да имам нужда от почивка за раздвижване. Може някой да изминава доста по-големи междинни етапи, но аз не съм вече в първа младост и при мен умората настъпва сравнително по-бързо.
Разходът на 100 км извънградско каране е около 5,5-6,0 л бензин Н 95. На практика няма разход на масло - под 200 мл за повече от 5000 км.
В заключение мога без колебание да кажа - това е моят мотор.



Технически Данни

ДВИГАТЕЛ
Тип - 2-цилиндров V-образен, четиритактов, OHV, четири клапана на цилиндър, с въздушно

охлаждане
Работен обем 1602 куб.см.
Мощност 63.00 (46.0) к.с (кВт) / 4000 об/мин
Макс. въртящ момент 134.00 Nm / 2250 об/мин
Карбуратор - 40mm Mikuni CV
Диаметър на цилиндъра / Ход на буталото - 95.0 x 113.0 мм

ТРАНСМИСИЯ
5 скорости
Главна предавка - ремък

ХОДОВА ЧАСТ
Рамка - стоманени тръби
Предни спирачки - двойни дискови 298 мм
Задна спирачка - диск 320 мм
Ход на предното окачване 140 мм
Ход на задното окачване 110 мм
Предна гума - 130/90-16
Задна гума - 150/80-16

РАЗМЕРИ И МАСА
Тегло (сух) - 307 kg
Обем на резервоара - 20 л / резерва 2,5 л
Височина на седалката - 710 мм
Клирънс - 145 мм
Колесна база - 1685 мм
Дължина - 2500 мм
Ширина - 980 мм   

Е PLURIBUS UNUM